Week 1

9 september 2018 - Siem Reap, Cambodja

Het was lastiger om me aan te passen aan mijn nieuwe omgeving dan ik had verwacht. Bij aankomst vroeg ik me zelfs af of ik het hier wel 10 maanden vol zou kunnen houden. Alles was overweldigend; de hitte, de vermoeidheid, maar ook de omgeving. Van te voren hoopte ik in een rustige omgeving terecht te komen, maar het gebied rondom het vliegveld was me iets te rustig (lees: verlaten). Naarmate we richting het guesthouse reden, werd het gelukkig wat levendiger rondom ons.
Ik heb de eerste week ontzettend slecht geslapen, waardoor ik weinig vertrouwen had in mijn functioneren op de stageplek bij Anjali House. Maar naarmate ik beter begon te slapen, kreeg ik ook een beter beeld van mijn wensen t.o.v. de stage. Ik heb overlegd met collega’s, een week lang alle lessen bijgewoond en kennismakingsgesprekken gevoerd met de young adults. Dit zorgde voor verduidelijking, waardoor ik een boost van zelfvertrouwen kreeg en geïnspireerd raakte. Zo kon ik aan de slag met mijn eerste ideeën. De eerste thema’s die in me opkwamen waren problem-solving, teambuilding, mental illness en self-love.
Voordat ik naar Cambodja vertrok, had ik mezelf voorgenomen om me vanaf het begin open te stellen t.o.v. mijn nieuwe leefomgeving. Dit heb ik gedaan door simpelweg gesprekken aan te gaan en vragen te stellen. Op die manier heb ik het mezelf gemakkelijker gemaakt. Ik heb gemerkt dat ik me enorm snel comfortabel voelde in deze nieuwe (werk)omgeving.