2/1/19

2 januari 2019 - Siem Reap, Cambodja

Afgelopen week ben ik begonnen aan het schrijven van Anjali's annual report met een van mijn collega's. Het voelt goed dat ik nog meer kan betekenen voor de school en het is prettig om te horen dat er vertrouwen heerst in mijn kunnen en mijn verantwoordelijkheid.

Ook ben ik begonnen met de cliëntanalyse die ik moet uitvoeren vanuit de Hanzehogeschool, om mijn vaardigheden als toekomstig sociaal werker te toetsen. Het is hierbij de bedoeling dat ik ga kijken naar hoe mijn cliënt (een van mijn studenten) en het cliëntsysteem functioneert, wat bevorderende en belemmerende factoren zijn en wat de wensen/behoeften zijn. Ik heb een introductiegesprek gehad met mijn cliënt en deze week gaan we wat dieper in op zijn leefsituatie.

Verder heb ik contact gelegd met de directeur van NGO2 BambooShoot Foundation. We hebben ruim een uur gepraat over milieukwesties. Het gesprek vond plaats in zijn noodleshop waar al het meubilair gerecycled is. Hij vertelde me hoe het hem raakte om plastic te zien in de bomen van Tonle Sap Lake. Zodoende is Tonle Sap Eco Warriors ontstaan en sindsdien organiseert hij regelmatig grote opruimacties in de omgeving; tijdens het Water Falling Festival kreeg hij hulp van 1500 vrijwilligers (van monniken tot aan politieagenten).
We hebben het ook gehad over een mogelijke samenwerking. Ik wil mijn leerlingen in ieder geval een keer meenemen naar zijn school en naar een van zijn evenementen/workshops.

Als kers op de taart willen een aantal vrienden van mij een non-profit evenement organiseren waarbij ze o.a. jeugdigen uit de gemeenschap leren skateboarden. Ik denk dat mijn studenten dat geweldig zullen vinden.

Ik ben er blij om dat ik nu ook andere dingen doe naast het lesgeven en vooral dat ik er zoveel plezier in heb. De mensen die ik ontmoet motiveren en inspireren me enorm om actiever te worden in de gemeenschap.

1. Melanie:
    zo trots op jou